Mijn missie voor een fitter leven staat nog steeds overeind. En in deze blog wil ik je vertellen hoe ik ervoor sta in cijfers, met de beweging en wat mijn verdere plannen zijn.
Zoals je in een eerder blog heb kunnen lezen, ben ik weer begonnen met werken. En ik moet zeggen dat dat al veel geholpen heeft.

Mijn korte termijn doel
Tijdens de zwangerschap ben ik 11 kg aangekomen en woog ik op het hoogste punt 70 kg.
Mijn doel is om in ieder geval al die 11 kilo’s weer kwijt te raken. En ik kan je nu al zeggen dat ik er al bijna ben.
Mijn huidige status is 60,5 kg. Gelukkig gaan de meeste kilo’s er vanzelf af na de geboorte en nog zo’n anderhalve kilo is eraf gegaan sinds ik weer ben gaan werken en ik weer ben begonnen met ZwangerFit op de dinsdagavond.

Over een maand hoop ik het volgende bereikt te hebben.

Gewicht: 59 kg
Buikomvang: 87 cm
Sport & beweging: Naast de ZwangerFit wil ik weer fietsend naar mijn werk in plaats van met de scooter. Een deel van de wandelingen wil ik langzaam gaan omzetten naar hardlopen. Ook wil ik naast een avond ZwangerFitten een avond besteden aan zwemmen.

Huidige status:
Op het moment staat mijn lijf er als volgt voor:
Gewicht: 60,5 kg
Buikomvang: 88 cm
Sport & beweging: ZwangerFit sporten en wandelen

ZwangerFit
Tijdens mijn zwangerschap ben ik begonnen met het ZwangerFit programma van MTC gevestigd in Amersfoort. Dit is een ideaal programma voor zwangere vrouwen en voor vrouwen die net zijn bevallen. Je sport volgens een persoonlijk schema onder begeleiding van een fysiotherapeut die gespecialiseerd is in het vrouwelijk lichaam tijdens en na de zwangerschap. Deze fysiotherapeut kan je allerlei tips geven hoe je het beste met je lichaam om kan gaan tijdens een zwangerschap of na de bevalling. En in het uurtje wordt er volgens een persoonlijk schema gesport. Hierbij wordt je begeleidt zodat je zwangere lichaam goed in conditie blijft en dat je na de bevalling weer goed kan herstellen. Want het lichaam heeft wat te verduren tijdens een zwangerschap en bevalling, dus de juiste begeleiding is ideaal.
Voorlopig blijf ik hier nog wel even plakken en als mijn eigen sport weer met wat gemak kan uitoefenen, kan ik hier weer een punt achter zetten.
Maar mocht ik in de toekomst gezegend worden met nog een zwangerschap, dan zal ik zeker hier weer met mijn zwangere buik de zweetdruppels van mijn voorhoofd gaan vegen.

Mijn lange termijn doel
Op ten duur hoop ik toch wat fitter te kunnen worden. Een lange termijn doel is om mijn buikspieren toch eens flink te trainen zodat deze weer wat steviger gaan worden. Ook zou ik, zodra ik mijn oude gewicht weer heb bereikt, willen doorpakken en er nog wat meer kilo’s af willen hebben. Ik hoef niet een Six pack te creëren en ook niet graatje mager te worden. Alleen net even die extra kilo’s waardoor het dat ene jurkje in mijn kast weer fatsoenlijk past en ook nog leuk staat zonder dat ik mijn buik moet inhouden.

Streefgewicht: 54 kg
Buikomvang: 80 cm
Streefdatum: Kerst

Corine

One thought on “Missie Fitgirl | #4 – Hoe sta ik er voor?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *